aseksuaalisuusforum Forum Indexaseksuaalisuusforum
Suomalainen aseksuaalien verkkoyhteisö

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in            Calendar

COMPULSORY UPGRADE!!! Please request for an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

9th December 2012 - CreateForum: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!

Lukekaa ja auttakaa.

Post new topic   Reply to topic    aseksuaalisuusforum Forum Index -> Vierailijoille
View previous topic :: View next topic  
Author Message
neuvoa_tarvitaan
Guest

:

Items

PostPosted: Sun May 24, 2009 11:39 am    Post subject: Lukekaa ja auttakaa. Reply with quote

Yritän kirjoittaa tämän lyhyesti ja ytimekkäästi.

Olen nuori mies ja luulen että olen löytänyt sen oikean.
Olen tapaillut tätä naista jo pidemmän aikaa (itseasiassa aika kauankin) ja tulemme varsin hyvin juttuun.
Voisi sanoa jo että olemme parisuhteessa. Platonisessa sellaisessa.

Pidän hänestä kovin ja hän pitää minusta. Osaamme puhua asioista avoimesti ja kaikki sujuu hyvin. Paitsi.

Häntä ei kiinnosta seksuaalinen toiminta ollenkaan.

Hän myöntää aikalailla suoraan että häntä ällöttää ajatus seksistä. Kaikissa muodoissa.
Ei normaalia seksiä. Ei suuseksiä. Ei masturbaatiota. Puhumattakaan mistään anaaliseksistä..

Suuseksiä olen yrittänyt pyytää kovin useasti, tosin en painostavasti.
Hän ei suostu suihin ottamaan. Perustelee sillä että se ällöttää ja hän ei hyödy siitä mitään.

Tottahan se on että ei siitä nainen varsinaisesti mitään hyödy. Mitä tämä hyötyminen tarkoittaa? Pitääkö minun maksaa hänelle tästä vai mistä on kyse? Selventäkää joku tyhmälle.

Mutta jatkan juttua:

Hän ei ole ikinä harrastanut miehen kanssa seksiä ja hänen seurustelusuhteetkin ovat epäonnistuneet aikaisemmin.

Itse taas olen seksuaalisesti hyvin aktiivinen ja aikaisemmissa suhteissa seksi on toiminut hyvin joskin parisuhteissa on ollut omat muut ongelmansa.

Mitä tehdä?

Olen rakastunut tähän naiseen mutta seksuaalisuus on vahva osa minua ja en minä ikuisesti voi hänelle sanoa että "se on okei ettei häntä kiinnosta".

Ehkä olen vain m*lk*u? Vai olenko?

Kaverit sanovat että hae seksi muualta, mutta siihen en pysty.
En halua pettää tätä ihanaa ihmistä.

Toimiiko parisuhde tai jopa avioliitto siten että masturboin ja saan seksiä naiseltani vain mielikuvissa?
Back to top
Simo

:

Items

PostPosted: Mon May 25, 2009 4:46 pm    Post subject: Reply with quote

Hei,
kova on halu auttaa, vaikka olen ehkä huono antamaan neuvoja. Yritän silti parhaani mukaan lisätä pari rakentavaa kommenttia.

Hyötyminen tarkoittanee tässä yhteydessä todennäköisesti tunneperusteista hyötyä. Vaikka itse seksistä ei nauti, siitä voisi hyötyä esim tekemällä toisen onnelliseksi tai kokemalla läheisyyttä.
Naisesi tuntee ilmeisesti seksissä ainoastaan vastenmielisyyttä, että positiivisille tunteille ei jää tilaa.
En tiedä voidaanko sellainen selittää "normaalille" lukijalle. Miehenä koen itse niin että pelkkä seksin ajatus riittää ettei seiso, koko kiihottuneisuus loppuu. Yhtä houkuttelevaa olisi teurastamojätteiden ajatus - ihan sama kuinka paljon toista rakastaa. Ei vaan pysty.

Tilanteenne on hankala. Kuitenkin vain itse voitte selvittää onko kompromissi tai ratkaisu mahdollinen. Toinen haluaa, toinen ei. Kyse ei ole oikeasta ja väärästä tai jotain. Ratkaisu on etsittävä, niin vaikea kuin se varmaan onkin; ei käy päinsä että sanotaan vain että minä haluan / en halua ja sun on sopeuduttava siihen piste.
Pitääkö toisen uhrautua? Voiko jompikumpi uhrautua toisen hyväksi? Jos suhteenne ajautuu karille, metetätte kumpikin vain. Toisaalta ulkopuolisena on vaikeaa neuvoa jotain konkreettista.

Suhde ei ole mikään valmiiksi määritelty asia vaan se, mitä te siitä teette. Ei ole itsestäänselvyyksiä, kaikesta pitää puhua ja sopia. Voin hyvin kuvitella, että voidaan sopia että haet seksiä muualta. Se ei ole pettämistä.
Pettää ei koskaan voi ihmistä vaan ainoastaan ihmisen luottamusta (ellei puhuta petoksesta = rikoksesta).
Jos näin on sovittu, seksi jonkun muun kanssa ei riko sopimusta. (Jos se muukin tietää, miten asiat oikeasti on, muuten pettäisit jopa häntä.)
Mutta tässä ei tietenkään kavereiden mielipide ratkaise, teidän on puhuttava tästä.
En usko että aseksuaali rupea kovin mustasukkaiseksi pelkän seksin takia.

Toivotan onnistumista suhteellenne.
Back to top
View user's profile Send private message
vieras
Guest

:

Items

PostPosted: Mon Jul 20, 2009 12:03 am    Post subject: Reply with quote

Itsellä on hieman samanlainen ongelma, paitsi että minun tilanteeni on omasta mielestäni kimurantimpi.

Elän kaukosuhteessa (etäisyyttä huimat 700km) ja sain vähän aikaa sitten tietää että kumppanini on aseksuaali. Olen tietynlaisesta seksuaalisuudesta huolimatta jotenkin platoninen ihminen, eli normaalisti tässä ei olisi ongelmaa, mutta kun platoninen osapuolikaan suhteesta ei toimi.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sillioin harvoin kun tapaamme, olemme yleensä vaivaantuneita emmekä tunnu pystyvän saamaan aikaan kunnollista keskustelua tai edes pientä hellyyttä.

Pelkään että minut nähdään pelkkänä seksinnälkäisenä hirviönä jos lopetan suhteen sen takia että seksuaalinen toiminta on hyvin minimaalista, mutta koen ettei tarpeitani tyydytetä tällaisella platonisella ja hiljaisella kaukosuhteella, joka ei tunnu johtavan mihinkään muuhun kuin hiljaiseen vanhuseloon vailla lapsia tai mitään muuta sellaista. Älkää käsittäkö väärin, kunnioitan niitä jotka valitsevat tuon polun, mutta itselle se ei tunnu sopivan.

Kuten jo sanoin: jos platonisuus toimisi niin asiassa ei olisi ongelmaa, mutta tällä hetkellä näen tällaisen hiljaisen ns. "mesesuhteen" hieman turhana jos olemme tällä tavalla erilaisia.

Ajatuksia, mielipiteitä, kysymyksiä?
Back to top

Post new topic   Reply to topic    aseksuaalisuusforum Forum Index -> Vierailijoille All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
aseksuaalisuusforum topic RSS feed