aseksuaalisuusforum Forum Indexaseksuaalisuusforum
Suomalainen aseksuaalien verkkoyhteisö

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in            Calendar

COMPULSORY UPGRADE!!! Please request for an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

9th December 2012 - CreateForum: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!

sukupuolisuus ja aseksuaalisuus

Post new topic   Reply to topic    aseksuaalisuusforum Forum Index -> Yleisesti aseksuaalisuudesta
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunriseDream

:

Items

PostPosted: Thu Nov 27, 2008 8:36 pm    Post subject: sukupuolisuus ja aseksuaalisuus Reply with quote

Jotkut aseksuaalit eivät halua ollenkaan sukupuolisia ominaisuuksia kuten rintoja tai sukupuolielimiä. He toivovat esimerkiksi että rinnat leikattaisiin pois, kun ne ovat vain tiellä. Monet aseksuaalit eivät myöskään koe itseään kumpaankaan sukupuoleen kuuluviksi.

Kuulutteko tähän joukkoon? Haluaisitteko olla sukupuolettomia?

Minä en kuulu tähän joukkoon. Haluan olla naisellinen nainen rintoineen. Minusta olisi kamala ajatus, että ne leikattaisiin pois. Minulla on pitkät hiukset ja käytän hameita. En ole koskaan ollut yhtään poikamainen ja olin iloinen kun rinnat kasvoivat.

Aseksuaaliksi kuitenkin epäilen itseäni, koska en lähes koskaan ajattele seksiä, ja jos ajattelenkin, se vain ahdistaa minua.
Back to top
View user's profile Send private message
Shribu

:

Items

PostPosted: Mon Dec 08, 2008 1:27 pm    Post subject: Reply with quote

Mä en näe, että aseksuaalisuus vaikuttaisi mun naisellisuuteen tai naiseuteen. Minulla on puolipitkät hiukset, tykkään meikata (vaikkakin omalla, dramaattisella ja hiukan goottivaikutteisella) tyylillä, tykkään meikeistä, koruista, kynsilakoista, kaikesta kauniista.

Pystyn kulkemaan yhtä hyvin hameissa kuin housuissakin. Käytän kymmenen sentin korkoja joka päivä, tosin ei piikkikorkoja Very Happy En ole kuitenkaan tyyliltäni ihan tavallinen vaan rock/metalhenkinen ja se näkyy myös pukeutumisessa. Rinnat on ihan kivat, paitsi et välillä on vaikea löytää paitoja, joista menee napit kiinni rintojen kohdalta ilman, että muu paita on teltta Laughing

Löytyy minusta myös ns. jätkämäinen puoli, mikä pääsee esille etenkin kolmen veljen seurassa Very Happy
Back to top
Summerer

:

Items

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Olen sukupuolineutraali enkä yritä mitenkään korostaa naisellisuuttani. En käytä meikkejä tai mitenkään erityisen naisellisia vaatteita. Muutama vuosi sitten olisin halunnut leikkauttaa rintani pois. Nyt rinnat ovat mielestäni kaksi täysin yhdentekevää uloketta. Jos joudun menemään rintsikkaostoksille, tunnen oloni todella turhautuneeksi ja silloin käy mielessä, että haaskaan aikaani. Ja jos kuukautiset ovat kivuliaat ja tulevat epäsopivaan aikaan (koskapa eivät tulisi), en haluaisi olla nainen. Mutta enimmäkseen pidän naisellisia ominaisuuksiani täysin samantekevinä.
Back to top
atomic_heart

:

Items

PostPosted: Tue Dec 16, 2008 10:47 pm    Post subject: Reply with quote

Minun kohdallani nuo kaksi liittyvät toisiinsa. Olen jo lapsesta asti ollut kateellinen pojille ja tavallaan olen edelleen katkera siitä, että minusta ei tullut poikaa. En pidä naisen ruumiistani, se ei tunnu oikein omalta. Se on heikko ja epäkäytännöllinen. Minulle on sanottu, että olen hyvävartaloinen ja kasvoistakin kaunis, mutta en tunne sitä.

Olen aina tullut paremmin toimeen poikien kanssa, en esimerkiksi tajua 'naisten logiikkaa'. Harrastan poikien harrastuksia ja pyörin poikaporukoissa. Pukeudun poikamaisesti enkä meikkaa. Tämä varmaankin liittyy siihen, että vietin lapsuuteni ja nuoruuteni lähinnä veljeni seurassa.

Tosin löytyy minustakin se 'tyttöpuoli'. Olen vain tottunut peittämään sen, en koskaan itke julkisesti enkä mitenkään osoita heikkouttani. Kyllä minäkin haluaisin tuntea itseni kauniiksi, vaikka se on vaikeaa. Tämmöinen kaksijakoisuus ei varmaankaan ole kovin viisasta Sad
Back to top
Ink

:

Items

PostPosted: Thu Dec 18, 2008 6:41 pm    Post subject: Reply with quote

Minä koen itseni melko androgyyninä, vaikka ihan tytön/naisen näköinen olenkin. Ennen minulla oli kauan hyvin pitkät hiukset, reilu vuosi sitten leikkautin lyhyen aika "poikamaisen" mallin. Olen myös viihtynyt aina enemmän poikaporukoissa ja ollut myös luonteeltani vähän poikatyttö. Vaikka yleensä pukeutumiseni on aika farkut ja t-paita -linjalla, niin kyllä välillä pukeudun myös "naiseksi". Se onkin usein esimerkiksi laittautumista juhliin, eräänlaista dragia ja sukupuolella leikkimistä. Täytyy myöntää, että nautin myös siitä vallasta, jota "hyvältä näyttäminen" tarjoaa käyttööni. (Pidän siis siitä huomiosta, jota saan muilta, vaikken haekaan seksiseuraa).

En ole koskaan ajatellut että erityisesti haluaisin rinnoistani eroon, mutta tietyllä tavalla ne ovat alkaneet merkitä aina vain vähemmän ajan myötä. Pidän kyllä rinnoistani, mutta minun on vaikea esimerkiksi samastua naisten kertomuksiin siitä, kuinka rinnan/rintojen poisto on vienyt jotain olennaista heidän identiteetistään naisina. Minä olen vain minä, rinnoilla tai ilman. Monille ilmeisesti myös kuukautiset ovat jonkinlainen naiseuden symboli. Minulla on hormonikierukka, joka on saanut kuukautiseni loppumaan kokonaan, enkä ole jäänyt niitä kaipaamaan Smile (Nyt kun suhteeni on päättymässä, olen miettinyt uusinko tulevaisuudessa kierukan vaikken aikoisikaan harrastaa seksiä, koska kuukautisettomuus on niin kätevää).

En siis erityisesti aktiivisesti halua olla sukupuoleton, olen ihan tyytyväinen omaan kroppaani suurimman osan ajasta (miesvartalossa olisi sitten omat ongelmansa, en mä siihenkään vaihtaisi...) mutta en myöskään yleensä erityisesti korosta naiseuttani.
Back to top
RudeDouglas

:

Items

PostPosted: Wed Feb 11, 2009 4:55 pm    Post subject: Reply with quote

minusta jokaisessa ihmisessä on molempia sukupuolia niinsanotusti, tai sitten piirteet eivät liity sukupuoleen laisinkaan. pitäisikö lesbojen olla kaikkien samanlaisia? entä homojen? ei sitä päältä päin näe =) ihminen on omanlaisensa, en liitä seksuaalisuutta kumpaankaan sukupuoleen toista enemmän. nyky-yhteiskunta ilmeisesti kuitenkin yrittää tehdä sen puolestamme...
Back to top
QrkQ

:

Items

PostPosted: Mon Feb 23, 2009 11:17 pm    Post subject: Reply with quote

Biologisesti olen tyttö, mutta niin kauan kuin muistan (ehkä n. 3-4 -vuotiaasta asti) olen enemmän tai vähemmän halunnut olla poika. En tosin tiedä, olenko transmies vai enemmänkin sukupuoleton. Tunnistan itsessäni piirteitä kummastakin sukupuolesta - ylivoimaisesti enemmän kuitenkin niitä miehisiä.

Pienenä olin aina kaikissa leikeissä poika ja leikin enimmäkseen poikamaisia leikkejä. Kaverini ovat kuitenkin aina olleet melkein poikkeuksetta tyttöjä. Ehkä siksi, että olen melko ujo tutustumaan ihmisiin, ja myöskin melko sopeutuvainen. Varmasti kasvatus ja kaverit ovat vaikuttaneet aika paljon siihen, että olen mielestäni onnistunut hyvin elämään naisena. Ostan vaatteeni naisten puolelta (tosin ne ovat yleensä niitä kaikkein sukupuolineutraaleimpia, mitä sieltä löytyy), minulla on pitkät hiukset ja jopa meikkaan välillä. Mutta kuitenkin taas toisaalta ottaa monesti päähän kun minua pidetään naisena (miksei pidettäisi?). En ole vain uskaltanut tarpeeksi olla oma itseni vaan mennyt liikaa yhteiskunnan odotusten mukaan.

Luulen, että tämä aseksuaalisuus voi johtua - tai hyvin todennäköisesti johtuukin - juuri tästä identiteetin ja oman biologian ristiriidasta. En tunne kovinkaan vahvaa yhteyttä itseni ja jalkojen välissä olevan kanssa. Oma vartalo ei kuitenkaan ole ikinä oikeastaan haitannut tai ällöttänyt. Se on mikä on, melko yhdentekevä tosin. En kyllä jäisi suremaan, jos rintani leikattaisiin pois, mutta eivät ne nyt niin paljon haittaakaan. Voisivat kyllä olla vähän pienemmät...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
henrik

:

Items

PostPosted: Fri Feb 27, 2009 11:47 am    Post subject: Reply with quote

Huomaan että keskusteluun on osallistunut vain naispuolisia henkilöitä, mutta oletan että aihe on avoin myös meille muille.

Itse olen aina pitänyt sukupuolta täysin turhana kysymyksenä. Kroppa on pelkkä alus mielelle ja mielellä ei ole sukupuolta. Suhtautumisessani ihmisiin ja asioihin toteutan totaalista tasa-arvoa sukupuolen osalta. Raivofeministeihin suhtaudun yhtä vihamielisesti kuin sovinisteihinkin, kummatkin puolellaan korostavat täysin epäolennaista seikkaa ja yrittävät soveltaa sitä väkisin joka ikiseen tilanteeseen. Minulla on jo penskasta saakka ollut ystäviä molemmista sukupuolista aika tasapuolisesti.

Henkilökohtaisesti minulle on aika sama olisin, mutta mieheksi satuin syntymään, eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Kummankintyyppisissä kropissa on omat ällöttävät ja epäkäytännölliset puolensa. Lähinnä se että alakerran tehtaat tekevät tuotostaan armotta tarvitsi sitä tai ei aiheuttaa ongelmia. Se, että miehien elinikä on keskimäärin lyhyempi on plussaa.

Mutta päivittäiselämässä en näe sen vaikuttavan mitenkään ihmeellisesti. Joskus kuuntelen Tori Amosta ja katson Elleniä, joskus kuuntelen Timo Rautiaista ja katson Robocopia. Mitä tässä itseään turhia rajoittamaan?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address MSN Messenger
vanhelsing83

:

Items

PostPosted: Fri Jun 26, 2009 11:04 pm    Post subject: Nainen Reply with quote

Ite oon tyytyväinen naisena vaikka poikatyttömäinen rokkimimmi oonkin. En haluaisi poistattaa mitään itsestä. Ja menkkojakaan ei tarvi laittaa listaan kun ei niitä vuosiin ollu sairauden takia:). Tyytyväinen naisena oon. Niin kauan kun seksi pidetään musta kaukana:).
Back to top
cilla

:

Items

PostPosted: Fri Oct 22, 2010 1:18 am    Post subject: Reply with quote

Mä olen aina ollut sellainen vähän sekoitelma poikatyttöä ja tyttömäistä tyttöä. Olin pitkään sellainen pieni laiha ja muodoton rimpula johon olin täysin tyytyväinen. Sen sijaan sitten kun alkoi tulla muotoja niin niistä olen alusta asti aina halunnut eroon, josta onkin seurannut yli viiden vuoden edestakaisin laihduttaminen ja järjettömien omaisuuksien tuhlaaminen bindereihin ja muihin vaate kappaleisiin joilla saisi luotua illuusion muodottomuudesta. Odotan vain niin sitä päivää että minulla olisi pari tuhatta ylimääräistä rahaa ja voisin mennä poistattamaan/ pienennyttämään rinnat hyvin pieniksi. Menkkoja itselläni ei onneksi ole muutenkaan ollut ilman hormoni lääkitystä, jota aika säännöllisesti olen laimin lyönyt. Kaikki luuni siis varmaan murenevat kasaan kun olen kolmikymppinen, mutta sitten varmaan joudun kestää sen aikanaan tästä ilosta.
Olen luonteeltani usein aika poikamainen, ja melkein kaikki kaverini ovat aina olleet poikia. Lapsena leikin enimmäkseen poikien leikkejä, jos leikin, olin aika pikkuvanha nörtti, joten enimmäkseen vaan istuin nenä kirjassa kiinni jos en ollut harjoituksissa. Ulkonäöltä taas olen aika tyttömäisen näköinen, hiukset ovat ihan lyhyt polkkatukka, meikkiä käytän ehkä joka toinen päivä, tosin aika vähän, lähinnä jotain puuteria etten ihan kiillä valossa tai näytä vamppyyriltä tummilla silmänalusilla. Saatan käyttää hamettakin välillä, kunhan vaan vaatteet eivät tuo muotoja esille.

Tiivistettynä siis olisin mielellään tyttö (tai poika) mutta en nainen, naisenturhine ruuminosine.
Back to top
Penkinvaltaaja

:

Items

PostPosted: Tue Nov 02, 2010 7:39 pm    Post subject: Reply with quote

Itse haluaisin olla mahdollisimman sukupuoleton. Lapsenvartalo ilman naismaisia muotoja tai miehen hartioita(yms.), semmoinen 170 cm vartta olisi hyvä. Alakertaan vain välttämättömät ruumiintoimintojen kohdalta. Nyt asia on kuitenkin eri, kun naisruumiiseen syntyneellä on muotoja enemmän kuin haluaisi kantaa. Tätä kompensoidaan lyttäämällä ja plussaksi löysät vaatteet, meikittömyys ja lyhyt tukka ja tadaa, minua puhutellaan poikana. Tämä tosin ennen kuin avaan suuni ja heleän kimeä naisääni kajahtaa ilmoille. Jospa saisi muutoksen että ihmiset vielä puhumiseni jälkeen voisivat pohtia "onko tuo tyttö vai poika/mies vai nainen?" (tosin "täydellisessä" yhteiskunnassa sukupuolella ei olisi senkään vertaa väliä että ihmiset sitä pohtisivat noin).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail

Post new topic   Reply to topic    aseksuaalisuusforum Forum Index -> Yleisesti aseksuaalisuudesta All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
aseksuaalisuusforum topic RSS feed