aseksuaalisuusforum Forum Indexaseksuaalisuusforum
Suomalainen aseksuaalien verkkoyhteisö

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in            Calendar

COMPULSORY UPGRADE!!! Please request for an upgrade NOW! 32+ Pre-installed Modifications! 3 Server Locations to choose from: USA, UK and JAPAN.

9th December 2012 - CreateForum: All servers are upgraded to run using SSD drive. Click Here to report problems!

Aseksuaalisuus ja läheisyys
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   Reply to topic    aseksuaalisuusforum Forum Index -> Yleisesti aseksuaalisuudesta
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Asex420
Site Admin

:

Items

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 9:43 pm    Post subject: Aseksuaalisuus ja läheisyys Reply with quote

Miten te muut fellow-aseksuaalisuut koette läheisyyden? läheisyydenkaipuun... Itseäni ei siis seksi kiinnosta lainkaan, mutta halaaminen ja pieni pusuttelu tuntuu todella hyvältä. Juuri muutama päivä sitten eräs tyttö ("pelkkä" frendi) nukkui mun kainalossa ja se tuntui hyvältä. Sitä on vaikea selittää...

Miespuolisten kavereiden halailu ei tunnu samalta, ehkä mä oon sitten "hetero aseksuaali" Very Happy

Mua inhottaa seksin suorituskeskeisyys, se pakkopulla millaiseksi nyky-yhteiskunta on seksin asettanut. Inhottaa kavereiden kehuskelu yhden yön jutuillaan jne...

Juuri juttelin hyvän ystävän kanssa (jonka läppärillä nyttenkin kirjoittelen) ja hän arvelee, että aseksuaalisuus on yleisempää naisten keskuudessa kuin miesten. Hän perusteli sitä jollain hormonaalisilla jutuilla. Itse en tiedä, en oo miettiny.

Miehen pitäisi panna kaikkea mikä liikkuu. Ilman mitään tunteita. Ei oo kova jätkä ellei pokaa naista. Helvata, en vaan mahdu tuohon muottiin. Olen vaan tällainen... epänormaali. Olisipa vaan tyttö jonka kanssa jakaa tää elämä, joka ei odottaisi muuta kuin läheisyyttä ja rehellisyyttä. Siihen muottiin voisin jopa sopia...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Outolintu

:

Items

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 11:18 pm    Post subject: Re: Aseksuaalisuus ja läheisyys Reply with quote

Asex420 wrote:
Itseäni ei siis seksi kiinnosta lainkaan, mutta halaaminen ja pieni pusuttelu tuntuu todella hyvältä.
Sama. Minun kohdallani halaus on hellyydenosoituksista kaikista syvin. Kunnon halaus antaa voimaa. Pieni pusuttelu taas on ihan ok, mutta sellainen "ahmiminen" menee mielestäni jo liiaksi seksin puolelle.

Asex420 wrote:
Miehen pitäisi panna kaikkea mikä liikkuu. Ilman mitään tunteita. Ei oo kova jätkä ellei pokaa naista. Helvata, en vaan mahdu tuohon muottiin. Olen vaan tällainen... epänormaali.
Jälleen sama. Juuri tällaisten asioiden vuoksi minulla ei ole juuri mitään syytä olla ylpeä sukupuolestani - mutta sama pätee toki toisinpäinkin. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
talvi

:

Items

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 11:36 pm    Post subject: Reply with quote

Mun on pakko muokata tämä viesti kokonaan koska mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän tunnen halua kokea mitään läheisyyttä toisten ihmisten kanssa. Päivä päivältä tuntuu kuin tulisin vain kylmemmäksi. Enkä ole edes pahoillani asiasta.

En viihdy seurustelusuhteissa, vaikkakin olin tarpeeksi onnekas löytääkseni aseksuaalin miehen jonka kanssa jaamme samoja tunteita. Olemme enemmänkin toistemme tuki kuin varsinainen pari. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen suhteessa jossa minun ei odoteta tekevän mitään itselleni luonnotonta vain saadakseni suhteen toimimaan.

Halit ovat mukavia, ja hipsuttaminen. Mutta en kaipaa mitään sen romanttisempaa, pusutkin on aika hardcorejuttu :----D

Last edited by talvi on Fri Dec 14, 2007 5:53 pm; edited 1 time in total
Back to top
Sofia

:

Items

PostPosted: Thu May 24, 2007 2:37 pm    Post subject: Reply with quote

Niinpä.

Pidän kyllä kaikenlaisesta muusta läheisyydestä, mutta en seksistä. Suutelukin on siinä rajamailla. Ehkä pieni pusuttelu vielä menee, mutta muuten sekin tuntuu epämiellyttävältä.

Minä taidan olla lesbo aseksuaali. Joskus olen miettinyt, olenko bi, mutta kuitenkin pääasiassa ihastumista ja läheisyydenhalua koen tyttöihin.

Seurustelusuhteessa en ole eikä niistä nyt oikeastaan edes kokemusta ole. Seksuaalivähemmistöön kuuluvana tuntuu olevan niin vaikeaa löytää ketään. Lisäksi olen äärimmäisen ujo ja estynyt ihminen ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Ja kolmannekseen haluaisin suhteeseen aseksuaalisen kanssa, koska tuntuu, että "tavallisen" kanssa seurustellessa toinen olisi vastoin tahtoaan ilman tai toinen vastoin tahtoaan harrastaisi sitä.

Minulla on kova läheisyydenhalu ja kaipaankin todella paljon halaamista, silittelyä, jonkun vieressä nukkumista ja kaikenlaista läheisyyttä ja kosketusta. Valitettavasti minulla onkin krooninen halipula, kun ei ole ketään jota halisi paitsi meidän kisut.

Haluaisin varmaan seurustella ja haaveilen omasta talosta, parisuhteesta ja lapsista. Joskus taas tuntuu, etten kaipaa seurustelua. Olen myös ajatellut, että haluaisin ihan vapaaehtoisesti yksinhuoltajaksi.

Kaipaan kuitenkin sellaista ihmistä, jota rakastaa ja jonka kanssa elää yhdessä ja kokee kaikkea muuta läheisyyttä paitsi seksiä.
Back to top
stenkku

:

Items

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 7:55 am    Post subject: Reply with quote

Joskus sitä miettii, että pitäisikö sitä taipua ja suostua seksiin, jotta saisi kaikkea sitä mitä itse kaipaa: haleja, läheisyyttä, rapsuttelua ja hipsuttelua puolin ja toisin. Mutta elämä on opettanut ettei se ole sen arvoista. Parempi on yksin, koska vaikkakin kärsin kroonisesta halipulasta ja hellyydenkipeydestä, aiheuttaa seksi niin suurta pahanolon tunnetta, etten pysty sen jälkeen katsomaan itseäni peilistä, saatikka sitä toista osapuolta. Miten ihanaa olisikin seurustella ja olla onnellinen, mutta jos seksi on sen hinta niin mun on vain tyydyttävä kohtalooni.

Ja vielä sukupuoli-identiteetistäni lisää: aiemmin koin olevani hetero vaikkakin oon ihan pikkutytlstä asti tuntenut vetoa naisia kohtaan. Murrosikäisenä häpesin noita tunteita ja muistan kerran 18-vuotiaana todella suuressa humalatilassa avautuneeni kaverilleni, että mä pelkään olevani lesbo. Se tuntui sillon aivan hirvittävältä ajatukselta. Reilu vuosi sitten mä myönsin ekan kerran ääneen olevani bi-seksuaali, ja viime aikoina oon ruvennut astumaan kaapista ulos vähän joka suuntaan. Oon myös tajunnut, etten ikimaailmassa voisi kuvitella olevani miehen kanssa. Vaikkakaan en halua silti itseäni leimata 100 % lesboksi. Oon ihminen, joka ihastuu helposti ja nopeasti, eikä mun ihastumiseni katso sukupuolta tms. Toisaalta siitä on kyllä lähestulkoon kaksi vuotta kun viimeksi mieheen ihastuin...

Mä vihaan luokittelua enkä haluakaan itseäni määritellä tämän tarkemmin. Oon mikä oon, ei sille ole nimeä. Mutta jotain puuttuu: joku jota rakastaa..
Back to top
stenkku

:

Items

PostPosted: Tue Jun 05, 2007 8:55 am    Post subject: Reply with quote

Se mun pitää vielä sanoa omaan tekstiini viitatakseni, että vaikka sanoin etten halua määritellä enkä luokitella itseäni, niin aiemmin pidin seksuaalikielteisyyttäni omana outoutenani, ja ajattelin olevani jollain tasolla sairas/outo/tjtn. Kun kuulin sanan aseksuaalisuus ja siihen kuuluvan määritelmän, helpotti tosi paljon. Helpotti tajuta etten ole ainoa ja että mä saatankin olla siis jollain tasolla "normaali". Helpotti myös tietää, etten mä ihan sataprosenttisen välttämättä joudukaan elää koko elämääni yksin ilman rakkautta, vaan jos mulla on riittävästi onnea matkassa ja yritystä niin jostain päin maailmaa saatan löytää kaltaiseni.
Back to top
Nyarly

:

Items

PostPosted: Wed Jun 06, 2007 10:05 pm    Post subject: Reply with quote

Sofia wrote:
Seksuaalivähemmistöön kuuluvana tuntuu olevan niin vaikeaa löytää ketään.

Aiwan Razz Olen itsekin miettinyt osin huvittuneena, että ei hele, kun ei riitä että on aseksuaali, vaan pitää olla vielä lesbokin! Very Happy Etsi siinä nyt sitten neulaa heinäsuovasta..
Vaikka totuus onkin, etten edes tiedä olenko a-lesbo vai bi (vai mikä, kun tämä tuntuu vaihtelevan melkein päivittäin.. Eh). Mutta eipä sillä kai niin merkitystä. (Ihmisellä on.)

Mutta niin.

Toisaalta minulla on vahva kutina, että meitä on todellisuudessa paljonkin enemmän kuin miltä äkkiseltään näyttäisi..
Monet a:t eivät ehkä vain tiedä olevansa aseksuaaleja tai edes kuulleet koko asiasta. Onhan tämänkin foorumin jäsenet melkein järjestelmällisesti löytäneet käsitteen vasta hiljattain, yllättyen suuresti (positiivisesti) Razz

Levittäkäämme siis tietoutta tästä suuntaumuksesta, että kaikki aat voivat tulla kaapeistaan! n___n
Back to top
talvi

:

Items

PostPosted: Thu Jun 21, 2007 9:02 pm    Post subject: Reply with quote

Sofia wrote:

Haluaisin varmaan seurustella ja haaveilen omasta talosta, parisuhteesta ja lapsista. Joskus taas tuntuu, etten kaipaa seurustelua.

samoja tunteita.
Mä oon aina haaveillu että pääsis just matkaileen tyttö- tai poikaystävän kanssa. Ja asua samassa kämpässä, tulla kotiin ja kysyä heti ovella onko toinen käynyt jo kaupassa vai pitääkö mun mennä.
Tollasia arkisia juttuja jotka voi sitten tulevaisuudessa vaikuttaa tyhmiltä jos ja kun ne oikeasti toteutuvat.
Mutta toisaalta taas haluan asuntoni olevan mun oma reviiri, en kaipaa ketään sitä muuttamaan. Enkä halua kaikkia niitä konflikteja mitä parisuhteeseen kuuluu. En halua tavaroiden jakamista tai lainaamista mihinkään suuntaan enkä halua toisten hammasharjoja oman vessani kaappiin tai lavuaarin reunalle.
Back to top
Minde

:

Items

PostPosted: Tue Aug 07, 2007 3:23 pm    Post subject: Reply with quote

Mä koen läheisyyden eritavalla verrattuna moniin muihin ihmisiin. Se johtuu varmaan siitä, että mä en tunne seksuaalista enkä romanttista vetovoimaa muihin ihmisiin. Mä saan läheisyyttä lähinnä mun ystäviltä. Ja se on tärkeää mulle. Varsinaisen fyysisen kosketuksen, toisin sanoen halausten, lisäksi koen saavani läheisyyttä silloin kun oon yhteydessä ystäviini vaikkapa puhelimen tai netin kautta, sekä ihan vaan tekemällä jotain muitten ihmisten kanssa. Oon erittäin sosiaalinen ja mulla on paljon ystäviä sekä kavereita, joten varsinaista läheisyydenkaipuuta koen erittäin harvoin.

Kun sain tietää aseksuaalisuudestani, pidin vielä mahdollisena sitä, että saattaisin joskus elää parisuhteessa. Ajatus parisuhteesta on alkanut pikkuhiljaa tuntua yhä vaan enemmän ja enemmän kaukaiselta ajatukselta. Ehkä se ajatus olikin jäänne niiltä ajoilta jolloin luulin olevani hetero. Niin paljon kun nautinkin ihmisten seurasta, vähintään yhtä paljon nautin yksinolosta. Koti on mun reviiriä ja luulen että samaan kotiin ei toista ihmistä mahdu asumaan, ei edes ystävänä. Tunnen itseni hyvin onnekkaaksi siinä mielessä, että seksi- ja parisuhdeongelmat ei kuulu mun elämään.
Back to top
Sukl

:

Items

PostPosted: Mon Oct 29, 2007 2:13 am    Post subject: Reply with quote

Mäkin koen myös fyysisen läheisyyden mukavana, ja on kivaa nukkua kaverien vieressä/päällä/alla, halailla, telmiä, tanssia, tai ihan vaan koskea spontaanisti. En oo koskaan seurustellut, enkä päässyt oikein minkäänlaiseen "romanttiseen lähikontaktiin" kenenkään kanssa. En tiedä kaipaanko sellaista poskipusuttelua ja sylikkäin olemista kummempaa edes. Toisaalta mä en tiedä miltä mun kosketukset tuntuu muista ihmisistä. Ehkä lähenteleviltä, seksuaalisilta? Joskus tunnen hirveätä kaipuuta nukkua jonkun (mukavan, luotettavan jne. henkilön) vieressä, mutta eipä kauheasti ole mahdollisuuksia sellaiseen..
Back to top
Tyttö_17_wee

:

Items

PostPosted: Thu Jan 10, 2008 11:03 pm    Post subject: Täytyy testata? Reply with quote

Ootteko miettineet testaamista? Mä tiedän olevani hetero, eikä muu ole kiinnostanut. Halit, suuteleminen, kaikki tällainen läheisyys kyllä maistuu, mut ei o haluja varsinaiseen seksiin.
Miehistä ei sinänsä ole ollut pulaa, vaikka nyt olenkin sinkkuna (meni vähän aikaa sitten poikki...)
Tyypin kaa nyt juttelin, ja hän miettii, jos auttaisia mua selvittämään olenko aseksuaali käytännössä. En tiiä selviääkö näin, mut toivotaan.
Oon huomannut et ex.ien kaa puhuminen auttaa. Ne osaa auttaa parhaiten ja ymmärtää yleensä tilanteenkin paremmin. Ei tosin varmaan kaikki exät, mut mulla ainakin on käynyt tuuri niiden suhteen kun kaikki ovat mulle todella tärkeitä ystäviä elämässä!
Back to top
Shribu

:

Items

PostPosted: Sun Jan 13, 2008 11:36 am    Post subject: Reply with quote

Mä tykkään halailusta ja "nyhvöttämisestä" eli siis pötköttelystä vierekkäin jne. Oon muutenkin semmonen ihminen, et koskettelen (taputan olalle, hipasen kättä) keskusteluakumppania.
Back to top
schizoid

:

Items

PostPosted: Tue Jun 03, 2008 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

Nyarly wrote:
Olen itsekin miettinyt osin huvittuneena, että ei hele, kun ei riitä että on aseksuaali, vaan pitää olla vielä lesbokin! Very Happy Etsi siinä nyt sitten neulaa heinäsuovasta..

My thoughts exactly! Shocked
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bianca

:

Items

PostPosted: Wed Jul 09, 2008 9:31 am    Post subject: Reply with quote

Minäkin pidän vieressä nukkumisesta, kiinni pitämisestä, halailusta ja pienistä pusuista. Parisuhteessa seksi on välttämätön paha, joka tuntuu pahemmalta mitä enemmän sitä joutuu tekemään ja mitä vähemmän kumppaniin on henkistä yhteyttä. Aluksi tuntuu, että sama kai sitä on tehdä jos se toisen mielestä on kivaa, mutta lopulta kun siitä ei saa mitään se tuntuu ahdistavalta.
Olen myös pussaillut naisten kanssa, mutta en tunne vetoa naisiin enkä ole koskaan ihastunut keneenkään naiseen. Naiset vain on parempia pussailemaan, koska eivät ole heti tunkemassa kieltä kurkkuun.
Back to top
talvi

:

Items

PostPosted: Wed Jul 16, 2008 12:42 am    Post subject: Reply with quote

Uskomatonta, miten varovaiseksi olen tullut ihmisten suhteen. Mä olen nykyään miltei vainoharhainen siitä kenelle juttelen. Varsinkin aloitteiden tekeminen on vaikeaa koska pelkään/oletan että toinen osapuoli vetää automaattisesti johtopäätöksen että haluan hänen sänkyynsä.
En tiedä, halusin vaan kirjoittaa tämän ylös koska se tässä lukiessa iski mieleen
Back to top

Post new topic   Reply to topic    aseksuaalisuusforum Forum Index -> Yleisesti aseksuaalisuudesta All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
aseksuaalisuusforum topic RSS feed