| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hols
Items
|
Posted: Thu Aug 12, 2010 7:19 pm Post subject: ONK 2010 |
|
|
Begrijp ik het goed dat het ONK 2010 op 9 en 10 Oktober 2010 wordt georganiseerd tijdens de eerste grevelingen wintercup.
Wellicht is het handig om er wat ruchtbaarheid aan te geven kunnen we wat meer boten uit het noorden proberen te mobiliseren.
Juul komt in ieder geval weer naar het zuiden deze winter, wil wel graag weten wanneer we worden verwacht.
groet
bernard holsboer
Juul NED 7916 |
|
| Back to top |
|
 |
erikemma

Items
|
Posted: Sun Oct 10, 2010 9:32 pm Post subject: ONK |
|
|
Dear All,
Het was een verrukkelijk weekeinde en het niveau van de competitie was over de linie veel hoger dan verleden jaar.
Erik |
|
| Back to top |
|
 |
Jot

Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 5:57 am Post subject: |
|
|
Perfect weekeind!
Weet iemand hoezo "Tender Too" dsqed is in de laatste wedstrijd? Was dat de situatie aan de boei waar "Elfje" over stuurboord vol in de "Tender Too" over bakboord knalde ?
Jot |
|
| Back to top |
|
 |
Tom BEL345

Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 7:09 am Post subject: |
|
|
| Is er een uitslag beschikbaar van het ONK? |
|
| Back to top |
|
 |
Hols
Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 8:25 am Post subject: |
|
|
Tender Too is gedisqualifiseerd midden in het kruisrak omdat hijh een bakboorstuurboord situatie verkeerd inschatten, Net zoals ik (Juul) bij de Jot fout zat, met dat verschil dat hij weigerde twee rondjes te draaien. In de protest kamer heeft hij geprobeerd onder het protest uit te komen door te stellen dat ik mijn protest vlag niet tijdig had opgehangen plus minus 30 seconden nadat ik protest had aangeroepen en vervolgens mijn boot in veiligheid had gebracht. Maar gelukkig was Tenbder Too wel zo sportief om met de tweede prijs weg te lopen ook nadat hem verteld was dat de uitsalg moest worden aangepast.
De les die ik geleerd heb is dat met dit soort mannen je de protest vlag heel dicht in de buurt moet hebben en dat je ze geen misbruik moet laten maken van hun zogenaamde status. Ik stel voor dat niemand overstapt naar North!
Was wel een perfect weekend. Volgende maand weer dit weer graag en weer een sportieve race. Laten we onze straffen gewoon op het water nemen ipv naar de protest kamer te gaan. Kunnen we eerder lekker een biertje drinken.
Groet
Bernard
Juul NED 7916 |
|
| Back to top |
|
 |
Hols
Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 8:25 am Post subject: |
|
|
Tender Too is gedisqualifiseerd midden in het kruisrak omdat hijh een bakboorstuurboord situatie verkeerd inschatten, Net zoals ik (Juul) bij de Jot fout zat, met dat verschil dat hij weigerde twee rondjes te draaien. In de protest kamer heeft hij geprobeerd onder het protest uit te komen door te stellen dat ik mijn protest vlag niet tijdig had opgehangen plus minus 30 seconden nadat ik protest had aangeroepen en vervolgens mijn boot in veiligheid had gebracht. Maar gelukkig was Tenbder Too wel zo sportief om met de tweede prijs weg te lopen ook nadat hem verteld was dat de uitsalg moest worden aangepast.
De les die ik geleerd heb is dat met dit soort mannen je de protest vlag heel dicht in de buurt moet hebben en dat je ze geen misbruik moet laten maken van hun zogenaamde status. Ik stel voor dat niemand overstapt naar North!
Was wel een perfect weekend. Volgende maand weer dit weer graag en weer een sportieve race. Laten we onze straffen gewoon op het water nemen ipv naar de protest kamer te gaan. Kunnen we eerder lekker een biertje drinken.
Groet
Bernard
Juul NED 7916 |
|
| Back to top |
|
 |
anJa
Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 8:26 am Post subject: |
|
|
Hoi Tom,
De uitslagen vind je op de homepage van de Grevelingencup (www.grevelingencup.nl).
Groetjes,
Anja |
|
| Back to top |
|
 |
Jot

Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 8:48 am Post subject: |
|
|
Hoi Hols,
gewoon met je eens. Ik vond het trouwens heel knap dat jullie de straf namen (het verpeste jullie wedstrijd terwijl het om een boot (wij) ging die toch laag stond, maar zo hoort het).
Dit verhaal von protestvlag op tijd hijssen wordt inmiddels helaas hoog gehouden. Het is jammer want als je in de laatste seconde moet klappen van iemand die doorvaart kan je niet zomaar de vlag hijssen (zeker bijv met z'n drieen aan bord).
Status? North Sails? Misschien een stomme vraag: Wie was de stuurman van de "Tender Too" dan?
Jot |
|
| Back to top |
|
 |
Hols
Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 9:23 am Post subject: |
|
|
| John Engelsman, zover ik begreep is hij verbonden aan north |
|
| Back to top |
|
 |
jaccohuijgen
Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 10:47 am Post subject: |
|
|
Beste allemaal,
Wij hebben een geweldig weekend gehad in de J80 klasse!! Het was mijn eerste serie in de klasse en ik heb ervan genoten. 's avonds gezellig gegeten met zijn allen! Op de tweede dag ook wat probleempjes gehad met de tender too in een soortgelijke situatie(bakboord-stuurboord). Wel jammer, maar gelukkig geen schade.
Ik kijk uit naar de winterserie!
Mvg Jacco |
|
| Back to top |
|
 |
Tom BEL345

Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 11:04 am Post subject: |
|
|
| Anja, ik zie op de website van de Grevelingencup enkel 3 reeksen, geen volledige ONK uitslag over het gehele weekend?!? Of kijk ik erover? |
|
| Back to top |
|
 |
Tom BEL345

Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 11:06 am Post subject: |
|
|
| Heb ze gevonden, bedankt. |
|
| Back to top |
|
 |
Stolio Site Admin

Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 11:44 am Post subject: |
|
|
Nogmaals allemaal bedankt voor jullie deelname en enthousiasme. Gefeliciteerd aan Jacco en zijn team voor deze verdiende en overduidelijke zege.
Het beloofd een spannende en sportieve wintercompetitie te worden.
Er is een grote vraag naar trainingen en tuning days. We zullen hier zo spoedig mogelijk werk van trachten te maken. |
|
| Back to top |
|
 |
Jot

Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 12:28 pm Post subject: |
|
|
| Hols wrote: | | John Engelsman, zover ik begreep is hij verbonden aan north |
Zeker weten dat hij de stuurman was? Of was hij gewoon de tacticus die het protest verdedigde? Want hij is toch ISAF class 3 zeiler en de boot is niet van hem(?).
In iedere geval was het resultaat in de "merkenkampioenschap" duidelijk in het nadeel van North. Maar niet te snel naar een van de andere overstappen, het is ook makkelijk met dezelfde zeilen als de toppers in de achterhoede te varen .
Gefeliciteerd, Team "Jachtig", en leuk om te horen dat jullie in de winterserie blijven varen.
Jot |
|
| Back to top |
|
 |
jaccohuijgen
Items
|
Posted: Mon Oct 11, 2010 12:50 pm Post subject: |
|
|
Iedereen bedankt voor de felicitaties.
John den Engelsman was inderdaad stuurman op Tender too.
Last edited by jaccohuijgen on Tue Oct 12, 2010 4:23 pm; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
| |
|