J80 klassevereniging Forum IndexJ80 klassevereniging
Welkom op het J80 forum

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in            Calendar

NEWS:
Zondag 6 januari 2008

Post new topic   Reply to topic    J80 klassevereniging Forum Index -> Trainingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Coen

:

Items

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 8:48 pm    Post subject: Zondag 6 januari 2008 Reply with quote

We hebben het virus echt te pakken. Vandaag nog even met de familie het water opgegaan. Het was zelfs warm te noemen met 7 graden Very Happy . Als iemand mij een paar maanden geleden had gezegd dat ik op 6 januari zou gaan varen (met 7 graden boven nul) dan had ik hem (of haar) voor .... verklaard.

Opvallend was vooral dat wij niet alleen waren op de haven. We hebben minimaal 2 andere J-teams gesignaleerd die niet gevaren hebben Wink maar wel onderhoud aan hun boot uitvoerden. Een paar weken geleden heb ik ook met eigen ogen mogen aanschouwen dat een andere J-boot op de kant was gehesen en vakkundig ontdaan werd van oude anti-fouling lagen. Zou dit iets te maken hebben met onze snelheidsdiscussies Question

Ik kan mij na deze ervaringen niet aan de indruk onttrekken dat 20 januari 2008 wel eens een belangrijke dag voor ons kan worden. Veel J-teams zijn zich in alle stilte aan het voorbereiden op deze dag. Ook nJoy heeft hierop besloten een intensief fitnessprogramma voor te leggen aan haar bemanning. We houden u op de hoogte Cool en vanzelfsprekend laten we ons graag informeren.

Overigens was een een prachtige dag om te varen. Zon, wind en rust.
Back to top
View user's profile Send private message
Jot

:

Items

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

Waar is het filmpje?????

Alexander
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Coen

:

Items

PostPosted: Sun Jan 06, 2008 10:26 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi Alexander, vanzelfsprekend staat alles op beeldmateriaal, maar geheime trainingen zijn er om geheim te blijven. Ook ons interessante gesprek over onze aanpassingen van onze wedstrijdzeilen voor 20 januari a.s. zal ik hier niet verklappen Cool.

Wel kan ik verklappen dat we vandaag - het was niet voor niets familiedag - zonder problemen van Boei G55 richting Boei SP42 zijn gevaren. Halverwege besloten we zelfs om toch maar scherp richting Boei SP 40 aan te koersen. Een koers die veel mogelijkheden geeft voor de komende wedstrijden Rolling Eyes.

Met kaart 1805.8 editie 2007 erbij zul je begrijpen dat ik nog nooit zo blij ben geweest met een boot die zo schuin kan varen. Mijn volgende modificatie wordt waarschijnlijk een kantelkiel of minimaal een ophaalkiel.

Vanzelfsprekend zou ik graag de bemanning hierop hebben willen aanspreken, maar helaas was ik vandaag de navigator.
Back to top
Jan

:

Items

PostPosted: Mon Jan 07, 2008 1:09 pm    Post subject: Reply with quote

Goed bezig Coen..... nog even en ik moet mijn bemanning ook maar gaan pushen voor wat extra training Sad

Oh ja nog wat tips voor jullie navigator:
1. In alle banen wordt de Hompelgeul genoemd dus niet echt een aanrader.
2. Mocht je toch de gok wagen zorg dan dat je waterschoentjes aan boord hebt. (eigen ervaring leert dat de oesters in de Grevelingen flinke snijwonden opleveren bij het losduwen....)

Tot de 20e
Back to top
Coen

:

Items

PostPosted: Mon Jan 07, 2008 4:51 pm    Post subject: Reply with quote

Waterschoentjes ontbreken helaas in onze standaarduitruiting. Deze wegen al snel 200 gram en aangezien onze hele bemanning op een streng dieet is durf ik deze extra ballast niet mee te nemen.

bedankt voor je opmerking over de oesters. Tijdens onze verkenningstocht over de Ossehoek hoorden we regelmatig een kleine tik. Ik ben bang dat er nu een aantal Oesters zijn met een flinke hoofdpijn.

Jan, ik neem aan dat jullie ook nog aan het trainen zijn (bijvoorbeeld DVD's van de Volvo Oceaan Race opnieuw bekeken) of anders (stiekem) de boot op de wal gezet hebben voor een grondig onderhoud aan het onderwaterschip Question Question
Back to top
Post new topic   Reply to topic    J80 klassevereniging Forum Index -> Trainingen All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
J80 klassevereniging topic RSS feed