J80 klassevereniging Forum IndexJ80 klassevereniging
Welkom op het J80 forum

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in            Calendar

NEWS:
Gennaker-training?

Post new topic   Reply to topic    J80 klassevereniging Forum Index -> Trainingen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jot

:

Items

PostPosted: Tue Apr 22, 2008 2:41 pm    Post subject: Gennaker-training? Reply with quote

Ik stel voor dat wij op een of twee J/80 een zaterdag of zondag gewoon samen Gennaker maneuvers en Gennaker taktiek oefenen. Is er belangstelling voor?

In iedere geval is de bedoeling dat bemanningen "mixen".

Helaas zit mijn agenda wat vol vanwege de NSR. Het zou voor mij 17.5/18.5., 9.6. of 14.6/15.6 kunnen. Dan in Stellendam met de Jot maar ik kan ook naar de Oosterschelde rijden en opstappen.

Alexander
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Coen

:

Items

PostPosted: Tue Apr 22, 2008 7:35 pm    Post subject: Reply with quote

Alexander, leuk idee waar ik graag aan meedoe.

groet,
Coen
Back to top
View user's profile Send private message
Jot

:

Items

PostPosted: Wed Apr 23, 2008 9:33 am    Post subject: Reply with quote

Coen wrote:
Alexander, leuk idee waar ik graag aan meedoe.

groet,
Coen

Super! Dus wij kunnen in principe 2 boten op de Haringvliet bemannen? Wat is jou voorkeur qua datum?

Alexander
Back to top
Coen

:

Items

PostPosted: Thu Apr 24, 2008 8:18 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi alexander, hierbij de op dit moment nog vrije dagen in mijn agenda:

weekeinde 24 / 25 mei zou mij als eerste uitkomen.

daarna: 7 / 8 juni

vervolgens hebben we J-club weekeinde, waar we overigens met een J92 gaan meedoen ipv de nJoy (sorry!).

5/6 juli

ik hoor wel of de Jot beschikbaar is en eventueel anderen mee willen varen.

groet,
Coen
Back to top
Jot

:

Items

PostPosted: Mon May 12, 2008 6:14 pm    Post subject: Training Reply with quote

Het duurde even omdat ik zo'n beetje ben gevaren... .

Wat vinden jullie dus van 8.6.? Kan njoy in de ochtend naar Stellendam komen of gaan wij bijv in Hellevoetsluis ontmoeten?

Ik stel voor dat wij van bemanning wisselen en boathandling vooral onder gennaker doen? Verder dan misschien bootsnelheid voor de wind. Ik kan misschien ook boeien regelen.

Alexander
Back to top
Coen

:

Items

PostPosted: Tue May 13, 2008 5:19 am    Post subject: Reply with quote

Alexander,

volgens de website van NSR heb je afgelopen dagen zeer goed gevaren. ik zie 2 maal een derde plaats binnen ORC 3. Knap gedaan.

8 juni is voor ons een mooie datum. Ik stel voor om in de oude haven van Hellevoetsluis af te spreken. Opstappers kunnen hier goed parkeren.

Om 12:00 uur afspreken in H'sluis?

Aanmelden via dit forum?
Back to top
Twan

:

Items

PostPosted: Tue May 13, 2008 1:40 pm    Post subject: Reply with quote

Als er nog plaats over is?
Wil ik mij met alle plezier op offeren!
Twan mobiel: 0623398008
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jot

:

Items

PostPosted: Wed May 14, 2008 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

Coen wrote:
Alexander,

volgens de website van NSR heb je afgelopen dagen zeer goed gevaren. ik zie 2 maal een derde plaats binnen ORC 3. Knap gedaan.

8 juni is voor ons een mooie datum. Ik stel voor om in de oude haven van Hellevoetsluis af te spreken. Opstappers kunnen hier goed parkeren.

Om 12:00 uur afspreken in H'sluis?

Aanmelden via dit forum?

Van mij dan afgesproken zo. Omdat ik denk dat mijn bemanning niet compleet kan zijn geen problem met (enkele) opstappers. Ik denk dat de idee is juist niet met de gewone bemannig maar in wisselnde crews te varen.

Dus Coen doet mee (met complete bemanning?), Jot met misschien 3 (? ik weet het nog niet) mensen, Twan en verder?

North Sea Regatta: Bedankt Coen! Ik wil ook nog enkele gedachten (met betrekking voor de klasse) over dit evenement in de bijbhoorende thread plaatsen. Het was gewoon een geweldig evenement. Het weer kon bijna niet beter. Varen was erg moelijk (windshifts, weinig wind of snel wisselnd) maar ons tacticus deed het uitstekend (shame on me omdat ik niet altijd vertrouwen in de keuzes had). Omdat ideeren het moelijk had was het zelfs met wisselnde resultaten inderdaad 2 keer en 3de plek.

Helaas wordt het te laat duidelijk dat wij op maandag in de "lange afstandrace" bemanning tekort kwamen waardoor wij upwind te langsam waren. Met z'n 3 en net 200kg (juist afgevallen omdat wij met z'n 5en naar de WK willen) mis je toch en halve knoop aan de wind. Met en mooie windshift kwamen wij downwind weer terug en haalden nog en 6de plaats.

Alexander
Back to top
Coen

:

Items

PostPosted: Wed May 14, 2008 3:41 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb nog geen contact gehad met de nJoy bemanning over 8 juni. Mijn idee is ook om juist met regelmatig wisselende samenstelling te varen en tijd te nemen om met elkaar te praten en dus van elkaar te leren.

Wellicht moeten we ook proberen te regelen dat we een "basisschip" voor anker laten gaan dat we kunnen gebruiken als opstapboot.

Vandaar dat de nJoy op 8 juni ook ter beschikking staat aan anderen J80 enthousiastelingen.

Leuke verslag van de NSR. Mocht je in de toekomst kilo's te kort komen, je kunt me altijd bellen. Ook op korte termijn kan ik vaak wel iets regelen.
Back to top
Twan

:

Items

PostPosted: Wed May 14, 2008 7:34 pm    Post subject: Reply with quote

Ik zal er bij zijn!
Cool
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jot

:

Items

PostPosted: Wed Jun 04, 2008 7:43 pm    Post subject: Wie is er? Reply with quote

Volgens mij tot nu toe alleen maar Coen?

Anders nog interesse? Gaan wij dan gewoon vanuit Stellendam met JOT varen?

Alexander
Back to top
Post new topic   Reply to topic    J80 klassevereniging Forum Index -> Trainingen All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
J80 klassevereniging topic RSS feed