| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Twan

Items
|
Posted: Wed Oct 22, 2008 7:26 pm Post subject: |
|
|
Wanneer ik de banenboekjes bekijk, heb ik echter het idee dat we de hele winter up en down banen zullen varen.
Het contact met Andere Vermaat is erg goed, hij heeft mij verteld dat het hier niet gaat om een eenmalige actie! Up en down banen varen heeft volgens mij de toekomst.
 |
|
| Back to top |
|
 |
erikemma

Items
|
Posted: Sun Nov 16, 2008 8:51 pm Post subject: Niets is zoals het daarvoor was sedert 16-nov |
|
|
Coen,
1. Ben je toch meerdere malen voor mij uitgekomen, maar ja, het was mijn weer niet he?
2. Geen regen en 2-3 bft'jes te weinig.
3. wat schade.
4. Een brand new crew
Wat wel blijft is een fijne en sportieve dag en vooral dikke napret
Erik
[/img] |
|
| Back to top |
|
 |
erikemma

Items
|
Posted: Sun Nov 16, 2008 8:51 pm Post subject: Niets is zoals het daarvoor was sedert 16-nov |
|
|
Coen,
1. Ben je toch meerdere malen voor mij uitgekomen, maar ja, het was mijn weer niet he?
3. wat schade.
4. Een brand new crew
Erik
[/img] |
|
| Back to top |
|
 |
erikemma

Items
|
Posted: Sun Nov 16, 2008 8:52 pm Post subject: Niets is zoals het daarvoor was sedert 16-nov |
|
|
Coen,
3. wat schade.
4. Een brand new crew
Erik |
|
| Back to top |
|
 |
erikemma

Items
|
Posted: Sun Nov 16, 2008 8:52 pm Post subject: |
|
|
Coen,
3. wat schade.
4. Een brand new crew
Erik |
|
| Back to top |
|
 |
erikemma

Items
|
Posted: Sun Nov 16, 2008 8:54 pm Post subject: |
|
|
Coen,
1. Ben je toch meerdere malen voor mij uitgekomen, maar ja, het was mijn weer niet he? javascript:emoticon(' ')
2. Geen regen en 2-3 bft'jes te weinig.javascript:emoticon(' ')
3. wat schade. javascript:emoticon(' ')
4. Een brand new crewjavascript:emoticon(' ')
Wat wel blijft is een fijne en sportieve dag en vooral dikke napretjavascript:emoticon(' ')
Erik |
|
| Back to top |
|
 |
Jan-Piet
Items
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 7:40 pm Post subject: |
|
|
Jammer voor een ieder die een J80 heeft en gisteren niet aanwezig was op de Grevelingen..... tenminste zo was bij ons de sfeer aan boord. Een fantatische dag met mooie zeil omstandigheden en 11 enthousiaste zeilteams. Een groei van 3 teams t.o.v. de wedstrijd in oktober.... laten we deze groei erin houden
Wij hebben drie mooie wedstrijden gevaren met voor ons wel redelijk goede omstandigheden (helaas erik, ik hou niet zo van regen en 2 a 3 bft extra ) Ook voor ons was het wel redelijk uitzoeken met de nieuwe setting in de boot maar met het behaalde resultaat zijn we zeer zeker te vreden. Toch is er voldoende aanleiding om meer uren te maken om de boot handeling te verbeteren.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe alle andere teams het hebben ervaren en wat daarbij de goede dingen zijn geweest waar een ieder van heeft kunnen leren. Of natuurlijk waar we met elkaar tijdens de volgende training aan kunnen werken om tijdens de wedstrijden ons ieder voordeel mee te kunnen doen...
En ja dit is een uitnodiging aan alle 11 teams.... ben benieuwd naar jullie reacties...
Jan-Piet
GER 524 |
|
| Back to top |
|
 |
Twan

Items
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 8:32 pm Post subject: |
|
|
kort om WOW wat was het gaaf. we moeten inderdaad nog wel wat trainen.
ook wij voeren met een nieuwe crew. de boathandling was nog niet optimaal.
Af en toe tussen door ben ik aan het zoeken naar verbeteringspunten in j80 filmpje wat we hebben gemaakt. Ik zal zorgen dat jullie deze filmpjes kunnen copieren. zo dat we wat van elkaar kunnen leren.
wie heeft er nog meer filmpjes? De grevelingencup heeft ook nog een film gemaakt net als de vorige keer. Ik hoop dat we deze volgende keer weer voor aanvang van de wedstrijd kunnen zien. Het was een geslaagde dag. ik zou zeggen zeg het voort we beginnen al een echte eenheidsklasse te vormen!!!!! _________________ NED 524  |
|
| Back to top |
|
 |
Jan-Piet
Items
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 10:04 pm Post subject: |
|
|
Uitslag J-80 - Vlag J Race Race 16 November 2008
No Zeilno Naam Punten 1 2 3
1 GER 524 T Hanse, J-80 GER 524 3,0 1 1 2
2 NED 7945 J. Grinwis, J-80 Seagull 8,7 3 2 1
3 BEL 345 T de Jonghe, J-80 DJ 25,4 4 6 3
4 NED 8930 W de Block, J-80 Jack 26,7 2 3 dnf
5 NED 703 R. Mink, J-80 Grijs 32,0 10 4 4
6 NED 273 C van Veen, J-80 nJoy 36,0 7 7 5
7 NED 831 Laura Vroon, J-80 Joie de Vivre 37,4 6 8 6
8 NED 5886 J.J.,Roth, J-80 JAVELIN 38,0 9 5 7
9 NED 319 E.P. Scheeren, J-80 Jippie J 43,0 8 9 8
10 NED 7988 A Vlamings, J-80 Jellyfish 46,0 5 dnf dnf
11 GC 574 H de Wilgen, J-80 Yes 53,0 11 dnf dnf |
|
| Back to top |
|
 |
Twan

Items
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 8:15 am Post subject: |
|
|
prachtig artikel op www.clubracer.be
geschreven door Joris
check it!!!!! _________________ NED 524  |
|
| Back to top |
|
 |
Twan

Items
|
|
| Back to top |
|
 |
Jot

Items
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 9:19 am Post subject: |
|
|
| Twan wrote: | prachtig artikel op www.clubracer.be
geschreven door Joris
check it!!!!! |
Echt mooi geschreven. Bedankt Joris! Blijkbaar hebben wij en mooie wedstrijde gemist.
Of toch niet?
"Kort voor de start volgde een hevige aanvaring tussen Jack en een toering boot. De schade aan de romp was aanzienlijk, waardoor Jack wijselijk besliste om zich uit de wedstrijd terug te trekken."
"Hier bleek dat niet enkel Jack schade had opgelopen. Ook Jippie J en de EnJoy lag aangemeerd met verwrongen scepterpaaltjes."
En dan was eer nog het foto van 2 J/80 die van een First worden overvaren.
Wat was er allemaal aan der hand????
Alex |
|
| Back to top |
|
 |
Joris
Items
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 10:24 am Post subject: |
|
|
| Jot wrote: |
Echt mooi geschreven. Bedankt Joris! Blijkbaar hebben wij en mooie wedstrijde gemist.
Of toch niet?
"Kort voor de start volgde een hevige aanvaring tussen Jack en een toering boot. De schade aan de romp was aanzienlijk, waardoor Jack wijselijk besliste om zich uit de wedstrijd terug te trekken."
"Hier bleek dat niet enkel Jack schade had opgelopen. Ook Jippie J en de EnJoy lag aangemeerd met verwrongen scepterpaaltjes."
En dan was eer nog het foto van 2 J/80 die van een First worden overvaren.
Wat was er allemaal aan der hand????
Alex |
Het was een grijze maar prachtige wedstrijddag. De korte upwind/downwind wedstrijden zorgden ervoor dat het pak de hele wedstrijd dicht bij elkaar bleef. Er was steeds minstens een boot in de buurt, waardoor we op elk moment een goede snelheids- en hoogtereferentie hadden. Het nadeel was dat we onophoudend geconcentreerd moest blijven . Elke fout (tactisch of tijdens de manoeuvres) werd afgestraft.
Jammer voor de boten met schade. Ik hoop dat ook voor hen de positieve ervaring de negatieve (deels) uitwist.
Ik kijk met plezier uit naar de training binnen twee weken. Dat is de ideale gelegenheid om ervaringen/kennis uit te wisselen zodat we als groep kunnen groeien.
Joris |
|
| Back to top |
|
 |
Coen

Items
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 10:30 am Post subject: |
|
|
Hoi Alexander,
| Quote: | | Wat was er allemaal aan der hand???? / |
het was gewoon gezellig druk op het water en soms kom je dan wel eens een andere boot tegen. Zeker met 15 first 31.7 boten erbij en een korte baan was het een feest om mee te mogen varen en een avontuur om tussen alle boten heen te manouvreren. Complimenten aan onze stuurman. Als verantwoordelijke voor het strijken van de Genakker heb ik nog de hele nacht geprobeerd om mijn dekbed in mijn kussensloop te stoppen, hetgeen uiteindelijk pas om 4 uur 's nacht lukte.
Joris, complimenten over je artikel op clubracer. Ik zou het erg leuk vinden om meer verhalen van andere boten te zien verschijnen op ons forum hoe jullie deze zeildag hebben ervaren - inclusief die paar onfortuinlijke die minder geluk hadden.
Zelf wil ik graag een prijsvraag uitschrijven op ons forum:
Vraag: welke boot hoort bij welk scepter:

Last edited by Coen on Tue Nov 18, 2008 10:56 am; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Joris
Items
|
Posted: Tue Nov 18, 2008 10:39 am Post subject: |
|
|
Ik ben in al mijn enthousiasme wat verstrooid geweest. In het verslag staat er deze wedstrijd drie 'nieuwe' boten meededen: Jelly Fish, Jack en Yes. Die laatste moest eigenlijk Javelin zijn. De Yes van H. de Wilgen had op 12 oktober al een verdienstelijke 6e plek gevaren.
Dat is bij deze rechtgezet... |
|
| Back to top |
|
 |
| |
|